dinsdag 8 oktober 2013

Our passage to India


Verre, exotische en/of avontuurlijke reizen gaan vaak gepaard met vreemde valuta, reispassen en... visa. Attributen die me altijd een beetje een trots wereldburgergevoel geven, maar je moet ze dus wel in orde maken. Tijdens de middag dacht ik: snel effe surfen, papieren printen, fotootje plakken en klaar. Maar zo mogelijk nog sneller wordt mijn afgejaagd, met efficiƫntie verwend westers persoontje herinnerd aan de nu niet direct meest admirabele Aziatische eigenschap: Overheidsbureaucratie.
Gelukkig linken hersenen herinneringen waardoor mijn fantasieloos vrijdagvoedsel al snel wordt overwalmd door de geur van verse oosterse kruiden en basmati. Intussen beeld ik me een strenge, in groen militair uniform gehulde Indiƫr in wiens 101 vragen ik beantwoord in de hoop hem te overtuigen dat noch ik noch mijn voorvaderen, huisdieren en of hun voorvaderen een druppel Pakistaans bloed en/of sympathie zouden hebben. Toegegeven niet iedereen heeft wijn drinkende kunstliefhebbers als buren en bij deze is mijn interesse in het Indisch Pakistaans conflict dus wel geboren. We reizen nu al om te leren. :) Bij afsluiten krijg ik mijn document, rijkelijk versierd met majestueuze stempels en symbolen die zijn authenticiteit en autoriteit kracht bij zetten.
Dank aan Bart, Fanny en Jally voor de 'hints' want zo'n vragenlijst invullen voelt ook altijd weer een beetje als een toets in het middelbaar :)

Geen opmerkingen: